Сайт вчителя початкових класів

Штефури

Тетяни

Василівни


головна | Мій профіль | Вихід | RSS


Каталог файлів

Головна » Файли » Розробки уроків

Літературне читання, 2 клас
[ Викачати з сервера (6.65 Mb) ] 25.12.2014, 21:04

Тема. В. Скуратівський «Калина». С. Жупанин  «Буду  я природі другом».

Мета: продовжити роботу над темою: «Що таке Батьківщина»; ознайомити зі змістом оповідання В. Скуратівського «Калина»; розширити знання про калину як символ України; розвивати читацькі навички, образне мислення, вміння аналізувати прочитане, робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов дорідного краю, бережне ставлення до природи.

Обладнання: запис програми телепередач, тестових завдань, чистомовки,  пояснення значення слів, ілюстрації калини в різні пори року, картки зі словами, сигнальні картки «Світлофор», запис пісні «Червона калина», фізхвилинка.

Форма проведення: урок-телепередача

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Ведуча. Доброго дня, шановні телеглядачі: учні та гості. (діти вітаються з гостями). Я рада вас вітати на каналі ТВ 2 клас. Наш канал пропонує вам переглянути такі передачі:

  • Підсумки подій вчорашнього дня.
  • Ранкова гімнастика для язичка.
  • Пізнавальна передача «Історія назв».
  • Програма «Символи нашого народу».
  • Музична пауза.
  • Прогноз погоди.
  • Клуб «Читайлик».
  • У світі поезії.
  • Підсумки дня.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Ведуча. В ефірі програма «Підсумки подій вчорашнього дня». Пригадайте, що ви читали на минулому уроці? Яке домашнє завдання вам було задане?

1. Робота в парах.

Виконання тестових завдань за текстом Н. Забіли «Древній Київ».

Тест. Н. Забіла «Древній Київ»

1. Як називався древній народ, який оселився на берегах Дніпра?

    Сіверяни

    Поляни

    Древляни

2. Ким були Кий, Щек та Хорив?

   Братами

   Кумами

   Незнайомцями 

3. На честь якого брата назвали вони місто?

   Найстаршого

   Середущого

   Наймолодшого

4. В яку ріку впадає річка Либідь?

   Дністер

   Черемош

   Дніпро

2. Перевірка виконання тестів за допомогою сигнальних карток «Світлофор».

ІІІ. Робота над оповіданням В. Скуратівського «Калина».

Ведуча. Доброго дня, шановні телеглядачі. Запрошую вас на «Ранкову гімнастику для язичка».

Чистомовка

На-на-на – зацвіла калина

Щі-щі-щі – ґрона на кущі

Ки-ки-ки – червоніють ягідки

Рі-рі-рі- ласують снігурі.

Дихальна вправа «Нюхаємо цвіт калини».

Ведуча. До вашої уваги пізнавальна передача «Історія назв».

Сьогоднішню передачу ми присвятили калині.

Калина – це високий гіллястий кущ заввишки 2-4 м з сірою корою. Гарний плодовий і декоративний чагарник. Росте на всій території України, особливо в поліській та лісостеповій зонах. Калина зацвітає пізно – в травні-червні. Квіти білого кольору. Плоди калини – ягоди – зібрані в китиці, мають яскраво червоний колір. Дозрівають вони в серпні-вересні. Гіркуваті на смак. Після перших заморозків гіркота втрачається і вони стають солодкуватими.

Калина - дерево українського роду. Колись у сиву давнину вона пов'язувалася з народженням Всесвіту, вогненної трійці: Сонця, Місяця і Зірки. Тому й отримала калина таке ім'я від старослов'янської назви Сонця - Коло. А оскільки ягоди калини червоного кольору, то й стали вони символом крові та безсмертного роду. 

Інші джерела твердять, що її назва походить  від слова «калити», тобто «загартовувати». А в цьому процесі воєдино зливаються дві могутніх стихії - вогонь та вода, і сходяться вони в найміцнішій речовині — металі. Саме завдяки цьому стоїть калина завжди червоною - і в сирі тумани, і в холодні зливи, і в нещадні суховії, й в люті морози.

Своєю стійкістю і невибагливістю калина зв'язує різні пори року — бо як без неї побачила б зима яскраво-червону літню ягоду?! А також пов'язує різні історичні епохи - бо звідки взялася б відвага нащадків, якби не було пам'яті про звитягу предків?!

Ведуча. Продовжуємо наші передачі. До вашої уваги програма «Символи нашого народу». Я пропоную вам познайомитись з оповіданням Василя Скуратівського «Калина».

Перед тим, як його послухати, уточнимо значення деяких слів.

Символ – умовне позначення якогось предмета, поняття або явища.

Розвеселити – зробити кого-небудь веселим, радісним.

Наруга – глузливе, зневажливе ставлення.

Ганьба – вигук, що виражає осуд кого-небудь.

Насамкінець – під кінець

Дбайливо - старанно, пильно.

 Підготуйтесь уважно його послухати.

(Читання оповідання вчителем.)

Перевіримо, чи уважні ви слухачі.

  • Які рослини згадувались у тексті?
  • Що нового ви дізнались про калину?
  • Ім’я якого видатного діяча згадувалось у тексті?
  • Про яку пісню розповідалося в оповіданні?

Ведуча. Зараз у нашій програмі музична пауза. Послухайте пісню «Червона калина».

(Слухання пісні «Червона калина».)

Ведуча. Настав час  прогнозу погоди. Сьогоднішній день обіцяє бути сонячним, трохи морозним. Можливий невеличкий сніг. Тож  нічого не заважатиме відпочинку на свіжому повітрі. Раджу вам трохи відпочити.

  1.  

Ведуча. Запрошую вас приєднатись до клубу «Читайликів». Тут ви зможете вдосконалити вміння гарно,  виразно, уважно читати.

Читання ланцюжком.

Вибіркове читання.

- Прочитайте, що символізує калина.
- За що вкривали людину ганьбою?
- Що казали дітям, аби ті не ламали цвіту калини?
- Коли цвіте калина?

ІV. Робота над віршем С. Жупанина «Буду я природі другом».
Ведуча. Наше мовлення продовжує передача «У світі поезії». Послухайте вірш Степана Жупанина і доберіть до нього заголовок. (Ведуча читає вірш)

Діти добирають заголовок (Буду я природі другом).

Аналіз змісту вірша, підбір інтонації для читання.

Читання вірша.

  • . Прийшов час підвести підсумки теледня.
  • Які передачі були для вас цікавими?
  • Що нового ви дізналися?
  • Чому калину так люблять в Україні?

V. Домашнє завдання.

С. 70 Вивчити вірш напам’ять. 

Категорія: Розробки уроків | Додав: st_op | Теги: План-конспект уроку літературного ч, літературне читання, 2 клас, С. Жупанин «Буду я природі другом», В. Скуратівський «Калина»
Переглядів: 1345 | Завантажень: 43 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: